Monthly makers, ord och bokstäver

4 kommentarer

Denna månads tema passade verkligen mig då bokstäver och ord, speciellt i bokform, ligger mig varmt om hjärtat! Idéerna var många men till slut landade jag i att göra något som knyter an till just böcker. Länge har jag gått och spanat på en typ av små lådor till så kallade pixiböcker, ni vet de där små sagoböckerna i fickformat, men tyckt att de var aningen dyra. Denna månads bidrag blir därför en egentillverkad variant som jag gjort av en bit tapet jag har kvar hemma från att vi tapetserade en vägg i vardagsrummet. Med hjälp av min dymo knackade jag fram ett favoritcitat om läsning från min tid som bokhandlare och prydde boxen med!

Nu står den där i Nils bokhylla och väntar på att fyllas med fler små sagoböcker, får bli nästa grej att hålla utkik efter på loppisar tror jag minsann!

 
1 Alicia:

skriven

Åh så fint! Fin tolkning, fint budskap, fint i hyllan! :)

2 sandra:

skriven

Vi har inga pixiböcker än men jag ska definitivt komma ihåg det här när behovet finns. Superfin tolkning och lösning!

3 Mikaela:

skriven

Men åh vad fint! ÄLSKAR citatet, så fint!

4 Mikaela:

skriven

Men åh vad fint! ÄLSKAR citatet, så fint!