Monthly makers augusti; pärlor

3 kommentarer

Det har gått lite trögt för mig med monthly makers i år, tiden har liksom blivit en bristvara och jag har inte prioriterat att diy'a när jag inte känt inspirationen. Denna månads tema var dock perfekt då träpärlor är ett av mina mest återkommande material och jag dessutom fått ett gäng roliga fyrkantiga pärlor från svärmor alldeles nyligen.

Jag hade ett par idéer att utforska och plockade fram material jag hade hemma och lät händerna jobba.

Detta var det material jag plockade fram och det hela slutade med ett halsband, en nyckelring och det jag jag blev mest nöjd och som får bli mitt bidrag denna månad, en leksak till Nils.

Jag har helt enkelt trätt pärlor på läderrem som jag sedan knutit ihop (hårt hårt hårt för att pärlorna inte ska lossna och bli livsfarliga) i två slingor som löper genom varandra. Superenkelt, superbilligt och en superbra leksak för bebis som vill fingra och bita på spännande former!

 
1 Alicia:

skriven

Så himla smart ju, och fint! Så läckert med stora träpärlor, och de fyrkantiga var särskilt ljuvliga. Men jag vill se halsbandet och nyckelringen också ;)

Svar: Tack! Haha ja, får göra ett inlägg om dem också! :)
Karins kreationer

2 Mikaela:

skriven

Åh vad fint! Gillar verkligen blandningen av runda och fyrkantiga pärlor!

Svar: Tack! :)
Karins kreationer

3 Wilda:

skriven

Otroligt smart med de olika formerna och ett så rent material att känna och smaka på. :)