Mina odlingar

En kommentar
Utanför vår lägenhet har vi en liten gräsplätt som är bara vår. Den ligger i rakt söderläge och är därför ganska utsatt för värme då den också är ganska vindskyddad. Mot grannen finns ett plank som avdelare och mot det har vi satt två pallkragar. Egentligen odlar jag inte i dem för att kunna skörda några större mängder utan mest för att det är kul och mysigt att ha lite växter att påta med under sommaren. Därför har jag fokuserat på att plantera sådant som är lättskött och ger sånt som en liksom bara kan plocka och äta direkt utav, det är också ett utmärkt sätt att bli poppis hos grannungarna! ;) 

I år har jag satt smultron, sockerärtor och en tuva gräslök i den ena och körsbärstomater, rosmarin och spenat i den andra. Förhoppningen är att smultron, gräslök och rosmarin också ska kunna sitta kvar och ge skörd även nästa sommar! 

Pga lathet och att det kändes osäkert med tid och så pga bebis valde jag att köpa tomatplantor på handelsträdgård i år, nästa år hoppas jag istället på att driva upp egna små plantor tillsammans med Nils! 





Förutom pallkragarna har jag en kruka med en chiliplanta och en kruka med smultron på vår altan. Chilin hoppas jag kunna ta in och övervintra när hösten kommer och då ersätta en trött gammal chili som tidigare bott i vårt kök! 
 
1 Sandra:

skriven

Vilket ljuvlig inlägg!

Svar: Tack! :)
Karins kreationer